Indhold
Forløbet på Digitalt Design er præget af praktisk projektarbejde, som i videst muligt omfang tager udgangspunkt i den enkelte elevs interesser, og har til hensigt at skærpe elevens kreativitet, nysgerrighed og erfaring med digital teknologi og kultur.
På linjen kan eleverne stifte bekendtskab med bl.a. programmering, spil- og webdesign, hjemmesider, blogs, video- og lydoptagelse/redigering, animation, grafisk design/illustration, 3D-modellering.
Eleverne arbejder både enkeltvis og i projektgrupper, og vægten er lagt på at opnå praktiske resultater ud fra konkrete, ofte individuelle mål, der er sat i dialog med en lærer. Lærerne bruger størstedelen af deres tid i samtaleundervisning med den enkelte elev eller med en gruppe.
Digitalt Design har en bred vifte af programmer til PC og iPad, samt Lego, papir, blyant, video- og fotokamera, audiooptager, drone m. kamera, 3D printer mm. til rådighed. Vi vægter hensynet til den enkelte elevs behov højt og tilstræber at skabe et roligt og genkendeligt undervisningsmiljø. Vi lægger vægt på at skabe positive læringssituationer med realistiske udfordringer til den enkelte elev, der kan styrke elevens selvtillid og udfoldelsesmuligheder.
Vi ser også gerne elever fordybe sig i en idé, et projekt eller et program over længere tid. Kreativt arbejde med digital teknologi er præget af lynhurtig udvikling og høj specialisering, og foregår sjældent alene. Derfor dyrker vi elevernes indbyrdes hjælpsomhed – det styrker fællesskabet, træner elevernes sociale og kommunikative færdigheder og udvikler samtidig projektarbejdet.
I alle forløb tænkes dansk-, engelsk- og matematikfaglighed ind kontinuerligt.